הדיון להדחת ח"כ כסיף נמשך: המשנה ליועמ"שית מתנגד

איתי גדסי No Comments on הדיון להדחת ח"כ כסיף נמשך: המשנה ליועמ"שית מתנגד

ועדת הכנסת שבה והתכנסה הבוקר לדון בבקשה להפסקת כהונתו בכנסת של חבר הכנסת עופר כסיף. יו״ר ועדת הכנסת אופיר כץ לכסיף: "זה לא חופש ביטוי, זה החופש לבגוד במדינה שלך מבלי לשלם על כך". היועמ"שית לכנסת: "עליכם לשאול את עצמכם האם העילה הקבועה בחוק היסוד לעניין תמיכה במאבק מזוין בארגון טרור המהווה הצדקה להליך הפסקת חברות של חבר הכנסת מתקיימת"

עופר כסיף | צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכנסת שבה והתכנסה הבוקר לדון בבקשה להפסקת כהונתו בכנסת של חבר הכנסת עופר כסיף

בדיון שהחל אתמול, נימק ח"כ עודד פורר, יוזם הישיבה, את בקשתו לקיום הדיון: "אפשר לראות כאילו העתירה להאג הוגשה ע"י כסיף עצמו ואם הייתה מתקבלת, הדבר היה מביא לפגיעה בביטחון ישראל. זה לא פוסט בפייסבוק, אלא לקיחת צד נגד מדינת ישראל. מטרת ההדחה היא לא ענישה או הרתעה, אלא הגנה בפני מי שמנסה לחסל אותה. כשמדינת ישראל מלקקת את פצעיה, כסיף תומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל ולכן חייבים להדיח אותו".

מנגד, עו"ד מיכאל ספרד, בא כוחו של ח"כ כסיף אמר לחברי הכנסת: יכולים להיות דברים שאתם תופסים כמסוכנים ובלתי ראויים אבל הם אינם עילה להדחה. העילה היחידה היא תמיכה במאבק מזוין של החמאס. זו ההאשמה וכל היתר זה צבע. בעניין הזה הבקשה וגוף הראיות הוא לא גבולי ולא אפור. הראיות נמצאות בגלקסיה ובפלנטה אחרת. אין לכם את האפשרות להגיע למסקנה שח"כ כסיף תומך במאבק המזוין ושזה מאפיין דומיננטי של פעילותו ושאין כל ספק שזה המצב".

ח"כ עופר כסיף הוסיף כי "הבקשה להדחתי נשענת על שקר. התפיסה המוסרית החד משמעית שלי היא נגד הטבח וכל פגיעה בחפים מפשע. חתמתי על העצומה המדוברת מתוך אמונה שרק הפסקת אש תחזיר את החטופים ותמנע הרג של פלסטינים וישראלים. מי שאני אומר שאני תומך במעשי החמאס, אינו מתווכח עמי, אלא משקר ביודעין".

היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק סיכמה את חלקו הראשון של הדיון: "התמיכה הנדרשת צריכה להיות משמעותית במאבק מזוין של ארגון טרור. כאן מדובר בהליך משפטי, שגם אם בישראל רואים בו כהליך בעייתי כנגד ישראל, הוא מתקיים בבית דין בינ"ל שישראל חברה בו. ההתנערות של חברי כנסת רבים מההתבטאות מובנת. עם זאת, ההליך הזה עניינו בעילה מסוימת ועליכם לשאול את עצמכם האם העילה הקבועה בחוק היסוד לעניין תמיכה במאבק מזוין בארגון טרור המהווה הצדקה להליך הפסקת חברות של חבר הכנסת מתקיימת".

הדיון התחדש בשעה 11:00 עם דבריה של עו"ד אביטל סומפולינסקי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה. בסוף הדיון יחליטו חברי הוועדה האם לקבל את הבקשה.

במידה ותאשר הוועדה את הבקשה, היא תועבר להכרעת מליאת הכנסת. שם נדרש רוב של 90 חברי כנסת.

יו״ר ועדת הכנסת אופיר כץ: "זה הריטואל הקבוע של תומכי טרור בכנסת ישראל- לתמוך בטרור, להלל מחבלים, לתת לגיטימציה לפגוע בחיילי צה״ל ואז כשהחרב מונחת על הצוואר להגיד שלא התכוונו, שהתחרטו, ושהם בכלל פעילי שלום. השופטים מאמינים לזה ושוב אנחנו מוצאים את עצמנו עם תומכי טרור בכנסת ישראל. אחרי המקרה שכסיף הכה שוטר שאלתי אותו במליאה אם הוא עדיין מכה שוטרים, והוא השיב לי ״אולי אחזור״.

"שאלה ליועצות המשפטיות: הרי המחוקק לא התכוון בהגדרת תמיכה בטרור שחבר הכנסת ייקח רובה או ישלח מחבל. המחוקק דיבר בדיוק על התבטאויות מהסוג הזה. זו האידיאולוגיה של כסיף, הוא מתעב את כוחות הביטחון ונותן לגיטימציה לפגוע בהם. זה לא חופש ביטוי, זה החופש לבגוד במדינה שלך מבלי לשלם על כך" אמר כץ.



0 תגובות